Project Bright Nepal

Sinds maart 2015 ondersteunen wij het kindertehuis Bright Nepal. In dit kindertehuis wonen 23 kinderen samen met 1 oppasmoeder. In eerste instantie werd het project opgezet voor 17 kinderen, maar door de aardbeving zijn daar 6 kinderen bij gekomen. Hier vind u een fotoalbum waar alle kinderen op staan afgebeeld.

Wij ondersteunen ze met:

• huur van een pand
  • onderwijs
  • eten en drinken
  • kleding

Het weeshuis is opgericht door Dr. Ram Adhar Sharma Pandaey, een dokter in homeopathie. Na zijn overlijden is het weeshuis verhuisd naar Kathmandu en heeft zijn dochter het de Dr. Ram Adhar Sharma Pandey Memorial Children Elderly Welfare Centre genoemd handelend onder de naam: Bright Nepal Foundation.

Mw. Rama Koirala, de dochter van de oprichter, wil het weeshuis, mede als eerbetoon aan haar vader, in stand houden. Helaas heeft zij niet voldoende financiële middelen en is het voor haar zeer moeilijk om in Nepal voldoende geld bij elkaar te krijgen om het weeshuis in stand te houden.