Project Bright Nepal

Sinds maart 2015 ondersteunen wij het kindertehuis Bright Nepal. In dit kindertehuis worden 26 kinderen door Stichting Kanchi ondersteund. In eerste instantie werd het project opgezet voor 17 kinderen, maar door onder andere de aardbeving zijn daar 9 kinderen bij gekomen. Hier vind u een fotoalbum waar alle kinderen op staan afgebeeld.

Wij ondersteunen ze met:

• huur van een pand
  • onderwijs
  • kleding (schooluniform)

Het weeshuis is opgericht door Dr. Ram Adhar Sharma Pandaey, een dokter in homeopathie. Na zijn overlijden is het weeshuis verhuisd naar Kathmandu en heeft zijn dochter het de Dr. Ram Adhar Sharma Pandey Memorial Children Elderly Welfare Centre genoemd handelend onder de naam: Bright Nepal Foundation.

Mw. Rama Koirala, de dochter van de oprichter, wil het weeshuis, mede als eerbetoon aan haar vader, in stand houden. Helaas heeft zij niet voldoende financiële middelen en is het voor haar zeer moeilijk om in Nepal voldoende geld bij elkaar te krijgen om het weeshuis in stand te houden.