Hoe het begon

In 1999 reisden Ronald en Merlin Lommerse af naar Nepal om daar hun adoptiedochter op te halen. De zoektocht naar en de uiteindelijke ontmoeting met de biologische familie van hun dochter Beli maakt zeer grote indruk. De leefomstandigheden zijn slecht en de neefjes en het nichtje kunnen niet naar school vanwege een tekort aan financiële middelen. Ronald gaat op zoek naar een school en zorgt er voor dat de kinderen vanaf dat moment onderwijs kunnen volgen want, zoveel is wel duidelijk geworden: zonder onderwijs is er zeker geen uitzicht op verbetering van hun situatie.

Wanneer neef Koen Lommerse in 2008, hij was toen 14, in aanraking komt met Nepal en haar bevolking, geeft hij aan terug te willen komen om vrijwilligerswerk te verrichten. In 2012 voegt hij de daad bij het woord. Hij gaat als vrijwilliger werken in een weeshuis. In 2 maanden tijd en met het in enkele weken tijd ingezamelde geld, zorgt hij voor kleding voor de kinderen en voor matrassen, kasten en vervanging van volledige weggerotte deuren van het weeshuis.

Gevoed door het enthousiasme van zijn neef en de al lang aanwezige wens om meer te willen doen voor de kansarme kinderen, richt Ronald in 2013 Stichting Kanchi op.

De naam van de Stichting verwijst naar de naam van de oma van Beli, de vrouw die door omstandigheden haar kleinkind naar het weeshuis moest brengen, maar daarmee voor velen verandering bracht in hun leven.